close
دانلود آهنگ جدید
نارضایتی از انتظار چند ساعته برای مراجعه به پزشک
بیرجند خبر

پشتیبانی آنلاین

تقویم شمسی

تبلیغات

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 43
  • بازديد ديروز : 120
  • آي پي امروز : 2
  • آي پي ديروز : 47
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 2
  • بازديد هفته : 637
  • بازدید ماه : 2,664
  • بازدید سال : 36,977
  • كل بازديدها : 142,633
  • ای پی شما : 3.227.233.6
  • مرورگر شما :
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 268
  • كل نظرات : 1
  • امروز : جمعه 01 شهریور 1398

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری :
رمز عبور :


عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آخرین عناوین

مرگ زمان در کلینیک تخصصی یک بیمارستان


علیرضا ابراهیمی- «ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد.»  این جمله قسمتی از سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به طور حتم با توجه به شرایط بیماران مطرح شده و اگر این نوع سخنان رهبری به‌ صورت کامل مورد توجه قرارگیرد و اجرا شود بسیاری از مشکلات درمانی حل خواهد شد .  
اینجا اصلا بوی بیمارستان نمی دهد! همان بوی آزاردهنده الکل و فاضلاب که از بیمارستان های قدیمی شهر به مشام می رسد! شاید این بزرگ ترین ویژگی کلینیک تخصصی و تازه تاسیس امام رضا(ع) بیرجند باشد. دور تا دور ساختمان جدید کلینیک خانه های سنتی و بافت تاریخی ارگ بهارستان است که گویا نمای سنتی این ساختمان هم متاثر از همین فضا بوده است.
یکی از بیماران کاغذ نوبتش را نشانم داد. 288 نفر قبل از او نوبت گرفته اند، حالا ساعت 11 ظهر است و سالن انتظار کلینیک شاهد حضور افرادی است که یا در صف گرفتن نوبت هستند یا در حال تحویل دادن دفترچه بیمه، البته بعضی هم روی صندلی های فلزی خوابیده اند یا اوقات انتظار را با تماشای شبکه آی فیلم سپری می کنند.
در سالن اصلی کلینیک برای انتظار بیماران 128 صندلی فلزی وجود دارد که الآن حدود 60 صندلی پر شده است.
تقریبا می شود گفت چهره همه افرادی که در انتظار دریافت نوبت هستند خسته و درمانده به نظر می رسد.
مادری که بچه اش را برای معالجه به  اینجا آورده است، می گوید: یک ساعت است نشسته ام تا نوبتم شود تازه می فهمم اینجا مثل کلینیک قبلی نیست و اول باید از نگهبانی نوبت بگیرم بعد انتظار بکشم تا دوباره نوبتم شود که دفترچه را تحویل بدهم.
این زن میانسال که قیافه روستایی اش مظلومیت او را دوچندان می کرد انتظار داشت که لااقل یک کاغذ برای راهنمایی بیماران هنگام گرفتن نوبت در سالن انتظار نصب شود.
ساعت 17:00، اینجا راهروی اصلی کلینیک تخصصی امام رضا(ع) است، تقریبا تمام صندلی ها پر شده و حدود 20 نفر در قسمت پذیرش ایستاده اند تا دفترچه های بیمه را تحویل بدهند.
نارضایتی مردان و بانوان که در صف تحویل دفترچه هستند صدای آن ها را در هم پیچیده و کلمات و جملات بریده و نا مفهوم که در فضا معلق است فقط خبر از نارضایتی بیماران می دهد.
 پزشکان این کلینیک از ساعت 16 برای ویزیت بیماران به اینجا آمده اند و حالا بین این همه درد صدای چانه زنی مردی به گوش می رسد که شماره 412 را در دست دارد و ظرفیت ویزیت پزشک مورد نظرش تمام شده است.  این درحالی است که به یاد می آورم دکتر «وجدان» دبیر طرح تحول سلامت خراسان جنوبی در مصاحبه 29/05/94 با پایگاه خبری خاورستان پیش بینی کرده بود تا شهریور امسال کلینیک تخصصی امام رضا(ع) به بهره برداری کامل برسد و مشکل نوبت دهی آن نیز حل شود گر چه مشاهدات ما نشان داد که هنوز نه تنها کلینیک به بهره برداری کامل نرسیده است بلکه سیستم نوبت دهی همچنان حضوری و مشکل ساز است.
نوبت دهی الکترونیکی
آن طور که معاون بیمارستان امام رضا(ع) به «خراسان جنوبی» می گوید: کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) از 1/4/94 به محل جدید منتقل شده و تاکنون 60 درصد آن به بهره برداری رسیده است.
دکتر «آذرکیش» با بیان این که سیستم نوبت دهی الکترونیک و غیرحضوری تا 2 ماه دیگر راه اندازی خواهد شد علت تاخیر راه اندازی این سیستم را امکانات خاصی دانست که برای این کلینیک مورد نیاز است.
وی در مورد خدمات پاراکلینیک به امکان گرفتن نوار قلب و اکو  اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود تا 3 ماه آینده این کلینیک به طور کامل به بهره برداری برسد و در این صورت امیدواریم کسانی که به این کلینیک مراجعه می کنند جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.